Inregistrare Asigurari online +
.
 eugenol.ro    

Durerea de spate...

discutie din eugenol.ro : Durerea de spate... O problema des intalnita de catre "noi" medicii, tehnicieni, chiar si de catre studenti.. Am simtit ...

Reveniti   eugenol.ro > Zona Specialitatilor Stomatologice > Forum specialitati > Ergonomie
Ati uitat parola? Inregistrare


.
Like Tree10Multumiri
  • 6 Scris de dzStom
  • 1 Scris de sweetvanilla
  • 1 Scris de sonila stefoni
  • 2 Scris de sonila stefoni

Raspunde
 
LinkBack Uneltele subiectului
Vechi 21-07-10, 14:54   #1
Initiat
Medic Dentist
tks
 
 
Avatar dzStom
.
+1 (+1/-0)     
Default Durerea de spate...

Durerea de spate...

O problema des intalnita de catre "noi" medicii, tehnicieni, chiar si de catre studenti..
Am simtit acest lucru pe pielea mea, pe timpul practicii de vara dupa 8 ore de stat in picioare , dar chiar si la stagiile din timpul anului studentesc.
Durerile de spate sunt cea mai raspandita afectiune medicala din Germania. Conform statisticilor, fiecare al treilea adult sufera din aceasta cauza.
Statisticile arata ca 6 din 10 adulti sufera de o durere de spate mai mult sau mai putin severa de-a lungul unui an si cca 30-35% dintre romani sufera de dureri de coloana vertebrala.[
Dar in urma statisticilor noastre, facute pe baza chestionarelor de aici ( Link [Necesita inregistrare pentru acces.] ) si mai ales fiind o problema generala, am ales sa fac acest topic cu scopul "de a venii in ajutorul dumneavoastra" suna a teleshoping .[
Am facut cate va sporturi de performanta si stiu ce inseamna aceasta durere, atat ca practicant pentru a depasii imposibilul in sport cat si ca student.[/
Exista un infinit de remedii pentru a inlatura durerea de spate, majoritatea fiind placebo,aparate cu magneti, vibromasaj , care mai de care capsule chinezesti( vorbesc de cele neomologate ) unele poate au avut efect , inclin sa cred ca psihologic, dar daca au avut e ok, rezultatul conteaza, doar sa nu urmeze efectele secundare.[/
Sunt tablete pe baza de Ca+vit D, Artostop, Glucosamina , Msm , Bosweilla,Cartilajul de rechin care sunt de mare ajutor in acest domeniu si odata pe luna, odata la 2 luni , timp de 10 zile nu ne strica o cura cu aceste suplimente.[
Putem folosii si analgezice ,antiiinflamatoare.. dar durerea revine.[/
Trebuie ca noi sa schimbam ceva .. [
Durerea poate fi localizata la toate nivelurile: durere cervicala, toracica, lombara, sacrata, coccigiana si se poate incadra in diverse etiologii:[
¦Durere reumatismala (spondilartroze, spondiloze);
¦Durere neurologica (discopatii, nevralgii);[
[FONT=Arial]¦Durere psihogena (somatizarea diverselor forme de stres sub forma de dureri de coloana vertebrala );[/FONT
¦Durere oncologica (diverse neoplazii, metastaze);
¦Durere traumatica (traumatisme, contuzii, fracturi la nivelul coloanei vertebrale).[
Alte cauze de durere lombara (de spate)[
¦Zona zoster – apar pe piele mici basicute ca un herpes (cauza este virusul care da si herpesul) ,aliniate in sir orizontal vezi foto alaturat
¦Durere iradiata (de exemplu din boli de pancreas, ulcer penetrant sau perforat, boli pleurale sau pulmonare)[
Sursa eugenol.ro : eugenol.ro http://www.eugenol.ro/forum/ergonomie/11327-durerea-spate/
¦Boli ale glandelor suprarenale (organe endocrine ce sa afla deasupra rinichilor)
¦Efort fizic excesiv (durerea poate fi data de febra musculara, sau de suprasolicitarea coloanei si discurilor dintre vertebre)[
[
Daca aveti una dintre suferintele cele de mai sus, cred ca va cunoasteti toate indicatiile primite de medici si contraindicatiile..
Sper ca ceea ce postez mai jos sa previna durerile mai sus mentionate , sau sa le reduca intr-o anumita masura..[
[FONT=Arial]Voi vorbi despre pozitii corecte, alimentatie , sport .[/FONT
[

Care sunt principalii factori declansatori ai durerii de coloana vertebrala?[
[Postura incorecta in timpul zilei, la serviciu sau la condus;
Obezitatea-greutate suplimentara care suprasolicita coloana vertebrala;
Fumatul scade fluxul de sange la nivelul portiunii inferioare a maduvei spinale favorizand degenerescenta discurilor intervertebrale;
Sarcina- prin cresterea greutatii uterului si copilului.[
E important sa iti mentii coloana vertebrala dreapta aproape in orice situatie. Incepand cu zona capului, pana in zona coccigiana, unde se termina coloana, ea trebuie sa fie dreapta. Zona cap - gat - spate e indicat sa fie lipsita de tensiune si asta se poate doar printr-o postura corecta, controlata tot timpul: cand mergi, cand stai pe scaun, cand te ridici, cand faci treaba in picioare, etc [
Pentru doamne si domnisoare :[B]Goleste-ti poseta si poart-o corect []

Daca si tu esti o victima a modei, atunci poseta ta este, probabil, supradimensionata. Si daca tot e mare, macar sa te folosesti de acest atuu - ti-ai spus, cu siguranta. Urmarea, o poseta in care, cu putin efort, ai putea sa-ti indesi si dulaul, laolalta cu lucrurile care ti-ar ajunge sa traiesti macar o saptamana.

Sfatul expertilor: cantareste-ti bagajul de mana. Daca acesta are mai mult de 10% din greutatea corpului tau, atunci cu siguranta e prea mult. Mai renunta la o parte din lucruri, pentru ca spatele tau resimte tot acest bagaj in plus.

In plus, nu orice geanta este cea corecta. De dorit sunt cele cu toarta lunga, dispuse transversal peste partea superioara a corpului. Trage cu ochiul la postasi; nu degeaba gentile lor arata asa!

Daca poseta nu poate fi purtata astfel, avand tortile prea scurte, ai grija sa schimbi umarul pe care o tii la fiecare 20 de minute.

Dormi corect

Un pat tare, asa cum stii de la bunica ca e bun, s-ar putea sa nu fie cel potrivit pentru tine. Un studiu recent a concluzionat ca cei care dorm pe paturi mai moi au parte de mai putine dureri de spate. Deci cel mai bine este sa experimentam

Cat despre perne, nici acestea nu ar trebui sa fie prea tari. Practic, capul tau ar trebui sa fie aliniat cu coloana vertebrala. Cum sa-ti dai seama daca este intr-adevar asa: daca obisnuiesti sa dormi pe spate, barbia ar trebui sa nu-ti preseze pieptul; daca obisnuiesti sa dormi pe o parte, aceasta n-ar trebui sa ti se cuibareasca pe numar.
Daca aveti bursita la nivelul soldurilor, ati putea descoperi ca o saltea din spuma de latex poate reduce durerile. De asemenea, daca dormiti pe un pat ajustabil sau un fotoliu-pat care va tine capul si genunchii sus poate ajuta in privinta durerilor partii inferioare a spatelui

Niste poze :




Ai grija la postura atunci cand lucrezi la calculator

Opt sau mai multe ore petrecute in fata calculatorului este suficient pentru ca spatele tau sa sufere. Sprijina-ti spatele de speteaza scaunului (ia-ti o perna lombara daca scaunul nu te ajuta), astfel ca speteaza scaunului sa preia o parte din greutate.

Tine ambele talpi pe podea (si nu picior peste picior). Daca locul tau de munca iti ofera posibilitatea de a schimba scaunul, macar pentru cateva minute, cu un balon, fa uz de aceasta posibilitate. E aur curat pentru spatele tau.

Hidrateaza-te

Metabolismul tau se poate incetini daca nu te hidratezi corespunzator. Apa este responsabila pentru mai multe procese metabolice precum procesuld e digestie, defectaie si reglare a temperaturii.

Bea doi litri de apa pe zi pentru rezultate optime, asigurandu-te ca bei un pahar mare si rece inainte de fiecare masa, intrucat temperatura scazuta provoaca organismul sa arda mai multe dintre calorii.

Va rog tine-ti cont de apa pe care o beti, daca aceea de la robinet nu e sigura, va rog mai bine sa investiti intr-un bidon de apa pe zi,iar daca aveti izvoare potabile mai bine.
Tine cont de regulile de baza ale alimentatiei sanatoase

Indiferent de strategiile pe care le propun diverse diete, unele fiind chiar contraindicate din cauza privarii de anumiti nutrienti esentiali pentru o buna functionare a organismului, exista patru mari reguli de care trebuie sa tii cont daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa si o greutate cat mai potrivita inaltimii si varstei tale.

Acestea sunt: consuma carbohidrati sub forma ce cereale integrale si fibre, evita grasimile trans si cele saturate, mananca proteine slabe si incearca sa ai cateva portii de legume si fructe pe zi.

Calciul este esential pentru oase sanatoase, dar un studiu japonez a scos la iveala faptul ca nu e de ajuns pentru ca spatele tau sa nu sufere. Vitamina K este, de asemenea, vitala.
Cu cat oasele tale vor fi mai tari, cu atat intregul tau organism va fi mai rezistent si vei avea mai putine sanse sa cazi, sa te ranesti, iar spatele sa te doara.
Putem vorbii de Brocoli, denumit si conopida verde, este un aliment cu proprietati terapeutice foarte eficiente. Bogat in vitamine (C, complexul B), minerale (calciu, magneziu, zing, mangan, fier, potasiu, zinc, seleniu, fosfor) poate preveni afectiuni dintre cele mai complicate.

Fructele folosite dupa un antrenament , pt o buna refacere recomand stafidele care contin fructoza si glucoza fiind producatoare de energie in organism.
Pe langa potasiu, stafidele mai contin si minerale precum fier, calciu, magneziu, iod.

Merele.. un mar la noi face cat 10 banane in alta tara, dar noi cam uitam de ele.. Consumate in fiecare zi, combat colesterolul si protejeaza sistemul vascular. (indicate sunt merele de tara).

Strugurii proaspeti in principiu ocolesc cei din Turcia , ci aleg pe ai nostri din RO.

Mierea despre miere... cunoasteti ca e glucidul de aur, nu mai are rost sa detaliem..

Nucile, sa nu uitam grasimile naturale, grasimi nesaturate vegetale, corpul are nevoie pt energie de grasime, unii uita acest lucru, crezand ca tot ce e grasime se depune sub forma de tesut adipos.

Ouale de prepelita care sunt si ele de aur fiind indicate in impotenta sexuala, astm bronsic, rinita alergica, hipertensiune arteriala, ulcer gastric, anemie feripriva, toxemie, nevroza astenica si friabilitatea unghiilor.
Carnea, de recomandat Vita, si Puiul, ocoliti porcul.

Pestele, cine are ocazia sa manance rechin, mai ales cartilajele, cartilajul de rechin fiind indicat in osteoporoza, ajuta prin continutul ridicat de calciu si fosfor.


Lactate
: lapte, iaurturi, lapte batut,kefir, smantana ( cand se mananca smantana, mai bine sa se aleaga smantana prima ce depaseste 30 % grasime, impartindu-se intr-o canitate eleganta) decat cu grasime de 7-12% intr-o cantitate mare). Discutam despre calitate nu cantitate !
In cazul iaurturilor recomand, cat mai naturale, fara fructe, daca doriti cu fructe, luati-le separat si amestecatile, pt ca astfel evitati colorantii ce se adauga la crearea lor.


O cantitate considerabila de apa/ceai, 2-3-4 litri pe zi.
Recomand ceai de coada calului , sunatoare, antireumatic.

Ceaiul anitreumatic e foarte important (Link [Necesita inregistrare pentru acces.] )
Beneficiile mersului pe jos


Miscarea de acest tip este buna inclusiv pentru persoanele care au probleme mari cu greutatea, caci mersul pe jos regulat, corelat cu exercitiile fizice, poate fi piatra de temeilie a unui regim de viata sanatos.

Diminueaza tensiunea arteriala
Reduce riscul de diabet de tip 2 ,reduce riscul pentru anumite tipuri de cancer ,reduce riscul de osteoporoza
Ajuta la reducerea greutatii ,imbunatateste starea de spirit, creste nivelul de energie, te ajuta sa ramai puternic si in forma.

Aminteste-ti, de asemenea, ca mersul pe jos este:

- usor de practicat
- distractiv, atunci cand o faci cu prietenii sau rudele
- un exercitiu care nu necesita echipament sportiv special.

Studiile arata ca mersul pe jos reduce riscul de atac de cord cu 35% daca mergi cel putin trei ore pe saptamana. Acesta ajuta si la reducerea stresului, relaxeaza si imbunatateste somnul


Program de exercitii fizice

Tonifierea muschilor superiori ai spatelui

Link [Necesita inregistrare pentru acces.]

Innotul este, de asemenea, unul dintre cele mai sanatoase sporturi, datorita conditiilor speciale pe care le presupune: pozitia orizontala a corpului, atat sprijinul mobil cat si factorul de franare constituit de apa, presiunea ridicata care solicita mai intens miscarile respiratorii.
In timpul inotului, presiunea exercitata de apa asupra corpului determina plamanii si inima sa depuna mai mult efort pentru a functiona normal. Astfel, inotul le mareste elasticitatea si rezistenta.
Ceea ce rezulta de aici este imbunatatirea circulatiei sangvine, reglarea tensiunii arteriale deci reducerea riscului bolilor cardiovasculare.

Cel mai mare avantaj al inotului este ca muschii si articulatiile lucreaza fara a fi nevoite sa suporte vreo greutate. Astfel, peste doua treimi din intreaga suprafata musculara se dezvolta fara ca articulatiile sa aiba de suferit. Mai mult, ligamentele se intaresc si-si dezvolta flexibilitatea. Muschi dezvoltati si ligamente puternice inseamna o postura corporala corecta si un aspect fizic mult imbunatatit. De asemenea, „topeste” Link [Necesita inregistrare pentru acces.]si dezvolta armonios toate grupele de muschi
Sursa eugenol.ro : eugenol.ro http://www.eugenol.ro/forum/showthread.php?t=11327
Cand aveti timp si spatiu, puteti da pe la o sala de fitness.
Fitnessul este unul din cele mai bune forme de exercitiu fizic.Este benefic sanatatii organismului uman doar daca este practicat sistematizat si pe o perioada mai mare de timp.Ma refer aici atat la fitnessul
Cu antrenamente de masa musculara,antrenamente de flexibilitate cat si aerobic.
Avantajale exercitiului fizic pe langa cele da mai sus:
- te simti in forma
- imbunatateste incdrederea in sine
- creste tonusul si capacitatea mentala
- inlatura insomnia
- scade colesterolul
- grabeste vindecarea bolilor
- amelioreaza crampele musculare
- incetineste procesul de imbatranire.



Sper sa va fie in folos.
Imaginile atasate
Felul fisierului: jpg poza principala.jpg (46,5 KB, 9 vizualizari)
__________________
.

Modificat ultima data de eugenol man; 21-07-10 la 15:07. Motivul: corectat linkuri poze
dzStom este offline   Raspundeti cu citat
.
Vechi 21-07-10, 15:25   #2
Initiat
MD Chirurg BMF
Fara status.
 
 
Avatar sweetvanilla
.
   
Default

Eeheee, sa faci educatie prin sport la varste inaintate e greu.Astea trebuiau implementate din copilarie.Cine le are de atunci, e norocos.
Suplimente nutritive?Le ador chiar daca sunt scumpisoare.Le prefer pe cele din magazinele pentru sportivi si nu pe cele exorbitant de scumpe si cu spectru minim de la diferite firme.
Vorbesti de lucruri frumoase.Bine ai venit!
dzStom a multumit.
sweetvanilla este offline   Raspundeti cu citat
.
Vechi 22-07-10, 02:32   #3
Moderator eugenol
MD Ortodont
Fara status.
 
 
Avatar sonila stefoni
.
   
Default

de aproape o luna am cumparat saltea Dormeo, si va spun ca de atunci dorm si ma odihnesc f bine, iar dimineata nu ma ridic ca un robot cu durere de mijloc.
deci ar fi o varianta si ea ptr somn
dzStom a multumit.
__________________
God gave me the serenity to accept things that I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference.

In dorinta de a fi Limitat la Ortodontie

www.romedic.ro/dentis-orto
sonila stefoni este offline   Raspundeti cu citat
.
Vechi 22-07-10, 09:08   #4
Initiat
Medic Dentist
tks
 
 
Avatar dzStom
.
   
Default

Citat:
Publicat initial de sonila stefoni View Post
de aproape o luna am cumparat saltea Dormeo, si va spun ca de atunci dorm si ma odihnesc f bine, iar dimineata nu ma ridic ca un robot cu durere de mijloc.
deci ar fi o varianta si ea ptr somn
Link [Necesita inregistrare pentru acces.] , observ ca sunt mai multe. Despre saltea-ortopedic e vorba? putin cam scumpe dar cred ca isi merita banii daca au si rezultate.
__________________
.
dzStom este offline   Raspundeti cu citat
.
Vechi 04-08-10, 02:53   #5
Moderator eugenol
MD Ortodont
Fara status.
 
 
Avatar sonila stefoni
.
   
Default

eu am salteaua asta, nu ceea ortopedica pentru ca mi s-a parut ca spuma poliuretana e ceva mai buna Link [Necesita inregistrare pentru acces.]
--------------------------
--------------------------
Ce este Spuma vascoelastica?

Spuma vascoelastica este material de inalta tehnologie realizat de expertii NASA pentru astronauti pentru a-i proteja de fortele gravitationale puternice din timpul decolarii. Spuma vascoelastica are capacitatea de a distribui chiar si cele mai intense presiuni in mod egal pe o suprafata.

In comparatie cu latexul standard, particulele din spuma vascoelastica se comprima complet cand sunt sub presiune. Dupa ce presiunea este inlaturata, spuma revine treptat la forma ei originala. Aceasta revenire treptata la starea initiala da acestui material trasaturile terapeutice, din moment ce flexibilitatea materialului nu provoaca contrapresiune asupra corpului.
Sursa eugenol.ro : eugenol.ro http://www.eugenol.ro/forum/showthread.php?t=11327

Spuma vascoelastica este de asemenea termosensibila - la temperaturi mai scazute este mai ferma(vascozitate mai mare, mai groasa), iar la temperaturi mai ridicate este moale (mai flexibila). Acest lucru da sentimentul de plutire in spuma sau sentimentul de imponderabilitate- din moment ce ne asezam pe ea, spuma se adapteaza temperatuii corpului nostru, se flexeaza si se adapteaza perfect formei corpui.

Multumita acestor trasaturi, spuma vascoelastica elibereaza punctele de tensiune din gat si coloana.

Ce este contrapresiunea si de ce este ea importanta?

Cand ne asezam, fiecare saltea se deformeaza sub propria greutate. In acest timp, salteaua lucreaza cu contrapresiunea corpului, presand in sens invers si rezistand greutatii. Pentru ca salteaua sa ofere un comfort ajustabil pe puncte de presiune, acest lucru fiind secretul unei odihne perfecte, salteaua trebuie sa distribuie greutatea proportional pe toata suprafata si sa echilibreze presiunile asupra corpului si contrapresiunea saltelei. Pe aceasta cale, corpul va fi relaxat si va fi odihnit.

Aceste caracteristici fac din spuma vascoelastica un material ideal pentru saltelele oamenilor care vor sa fie 'imbratisati' de ele in timpul somnului si sa se muleze perfect dupa forma corpului lor.

Din moment ce corpul nu resimte contrapresiune in pozitia culcat, se imbunatateste circulatia, lucru ce garanteaza o mai buna refacere a corpului si o maximizare a calitatii somnumui. Dormitul pe spuma vascoelastica ne da sentimentul de plutire si imponderabilitate.

Indiferent de pozitia dvs. de dormit, spuma vascoelastica va ofera suport garantat indiferent de pozitia in care dormiti, scutindu-va de enervanta cautare a celei mai bune pozitie.

Cand stam intinsi, este esential ca punctele cheie ale corpului sa fie sustinute perfect (cap, gat, umeri si zona rinichilor). Aceste puncte se regenereaza daca sunt relaxate. Saltelele de calitate facute din materiale din cea mai inalta tehnologie, ajuta distribuirea egala a greutatii corpului pe intreaga suprafata. Simti cel mai placut confort cand stai intins.

Cand te ridici, salteaua revine la forma originala.
--------------------------
--------------------------
e putin scumpa dar MERITA toti banii... va spun eu...
Radu Tepordei si dzStom au multumit.
__________________
God gave me the serenity to accept things that I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference.

In dorinta de a fi Limitat la Ortodontie

www.romedic.ro/dentis-orto
sonila stefoni este offline   Raspundeti cu citat
.
Vechi 15-03-15, 11:35   #6
Moderator eugenol
Aspirant la MD
IT-ist de serviciu :)
 
 
Avatar nico
.
   
Default

Un articol care merita citit. Pina la capat.
Link [Necesita inregistrare pentru acces.]
__________________
Finally, out of the system.
nico este offline   Raspundeti cu citat
.
Raspunde

Bookmarks

Tag-uri
ajutor, banii, buna, cale, cautare, cumpara, cumparat, dormiti, durere, flexibila, forma, greu, inalta, index, info, luna, material, merita, moale, ofere, perfect, presiune, refacere, standard, suport, suprafata, terapeutice, vara

Uneltele subiectului



Timpul (GMT +3) vindeca aproape orice. Da-i timpului (17:14) timp.

Alegeti schema de culori preferata:

Powered by dentists®
Copyright ©2006 - 2019.
eugenol.ro este marca inregistrata |Ad Management plugin by RedTyger


SEO by vBSEO